باز کردن ایران سیاسی ایرانی انتخابات

باز کردن: ایران سیاسی ایرانی انتخابات ایرانیان احمدی نژاد حسن روحانی احمدی نژاد ریاست جمهوری نتیجه انتخابات انتخابات شوراها

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی احتمال حفظ اوضاع بازار مسکن در پاییز

بازار مسکن احتمالا در فصل پاییز با پنج محرک تازه موقعیت خود را از نظر تعداد معاملات در اوضاع ثبات نگه خواهد داشت. 

احتمال حفظ اوضاع بازار مسکن در پاییز

احتمال حفظ اوضاع بازار مسکن در پاییز

عبارات مهم : ایران

بازار مسکن احتمالا در فصل پاییز با پنج محرک تازه موقعیت خود را از نظر تعداد معاملات در اوضاع ثبات نگه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، بخش مسکن در آستانه پیش رونق تحت تاثیر پنج محرک تازه در فصل پساجابه جایی احتمالا اوضاع خود را نسبت به تابستان از نظر تعداد معاملات حفظ خواهد کرد. “چشم انداز اقتصادی مناسب”، “تحریک تقاضا از طریق تسهیلات ارزان قیمت”، “نگرانی از رسیدن قیمت رشد قیمت مسکن به تورم عمومی”، “ارایه تخفیف از سوی مالکان واحدهای نوساز” و “برنامه دولت جهت نوسازی بافت های ناکارآمد” از جمله محرک های امیدوارکننده بازار مسکن در نیمه دوم ۱۳۹۶ خواهد بود.

احتمال حفظ اوضاع بازار مسکن در پاییز

با توجه به میانگین بازدهی ۴۰ درصد بخش مسکن طی ۴۰ سال گذشته و تکمیل دوره رکود ۴۸ ماهه مسکن رونق این بازار با ورود دو گروه سرمایه گذاران “سفته باز” و خریداران واقعی قوت گرفته هست. در مردادماه امسال ۱۸ هزار معامله مسکن در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران انجام شد و هنوز آمار شهریورماه ارایه نشده است ولی احتمالا در پاییز به علت آخر فصل جابه جایی با افت اندکی از نظر تعداد معاملات مواجه می شویم. با این که قیمت مسکن در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران ۴.۶۷ میلیون تومان است قیمت رشد آن هنوز ۱.۵ درصد پایین تر از قیمت تورم واقع شده است است ولی رشد ۶.۲ درصدی قیمت مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که شرایط جهت ورود سرمایه گذاران آینده نگر فراهم شده است است.

از سوی دیگر دولت قیمت سود تسهیلات سپرده گذاری جهت منزل اولی ها را ۹.۵ درصد و در بافت فرسوده به ۸ درصد رسانده هست. طی ۲.۵ سال اخیر ۲۶۰ هزار نفر در این صندوق سپرده گذاری کرده اند که بعد از یک سال می توانند وام بگیرند. با توجه به تعداد پایین دریافت کنندگان تسهیلات تا کنون، ظرفیت بالقوه ای در طرف تقاضا از طریق این صندوق ایجاد شده است است.

بازار مسکن احتمالا در فصل پاییز با پنج محرک تازه موقعیت خود را از نظر تعداد معاملات در اوضاع ثبات نگه خواهد داشت. 

هم چنین گزارش های میدانی نشان می دهد به دنبال خواب سرمایه طی چهار سال اخیر، بعضی سازندگان واحدهای میانگین قیمت مجبور به ارایه تخفیف از ۵ تا ۲۰ درصد شده است اند که می تواند در ورود تقاضای میانه به بازار مسکن موثر باشد.

دولت نیز در پی برنامه ریزی چهار ساله از ابتدای ۱۳۹۲ جهت نوسازی بافت های فرسوده، حاشیه ای و ناکارآمد به دنبال تحقق اهداف خود در این بافت ها هست؛ تا جایی که قیمت سود تسهیلات خرید و ساخت مسکن در بافت فرسوده را جهت نخستین بار در تاریخ بعد از انقلاب به ۸ درصد رساند. این مشوق احتمالا با ورود متقاضیان واقعی بخش مسکن جهت خرید و نوسازی بافت های ناکارآمد مواجه می شود.

از ابتدای سال ۱۳۹۶ بازار مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران با چندینه ریزنوسان در بافت فرسوده، بخش املاک کوچک متراژ و ارزان قیمت نشانه های خروج غیرتورمی از رکود را این بار از جنوب شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بروز داده که پیشتازی منطقه ۱۲ به عنوان دربردارنده بیشترین پلاک های بافت فرسوده در رشد میانگین قیمت مسکن با زیاد کردن ۱۳ درصدی طی تیرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل، زیاد کردن ۵۶ درصدی پروانه های ساختمانی در مناطق ۱۱ و ۱۲ طی چهار ماه و رشد ۴۹ درصدی تقاضا جهت خرید واحدهای ۱۶ تا ۲۰ سال موید این مساله هست. با این حال تعداد معاملات بازار مسکن شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران در تیرماه امسال کم کردن ۲.۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرد.

احتمال حفظ اوضاع بازار مسکن در پاییز

حامد مظاهریان ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ می گوید: چهار سال است که قیمت مسکن پایین تر از قیمت تورم بوده و خریداران واقعی خرید می کنند که خبر خوبی هست. باید درصد زیاد کردن قیمت مسکن را با تورم سالیانه مقایسه کرد. اگر زیاد کردن قیمت مسکن پایین تر از قیمت تورم باشد نشان می دهد که این بازار خالی از دست سفته گران است و خریداران واقعی وارد این بازار شده است اند که هم اکنون اینگونه است.

وی راجع به تحولات چند ماه اخیر بازار مسکن گفت: اینها را پیش نشانگرهای رونق و رکود می نامیم. هم اکنون ۵.۶ درصد زیاد کردن قیمت مسکن داریم. در پایتخت کشور عزیزمان ایران میانگین قیمت ۴.۶۵ میلیون تومان هست. شاید در مناطق متفاوت این رقم متفاوت باشد ولی این میانگین زیاد کردن در کل کشور هست. با توجه به اینکه زیاد کردن قیمت ۵.۶ درصد و تورم حدود ۱۰ درصد است بعد هنوز بازار مسکن سودده نیست. لذا کسی به این نتیجه نرسیده که پول را از بانک بیرون بیاورد و وارد بازار مسکن شود.

بازار مسکن احتمالا در فصل پاییز با پنج محرک تازه موقعیت خود را از نظر تعداد معاملات در اوضاع ثبات نگه خواهد داشت. 

با این وجود بعضی کارشناسان دفاتر املاک، رکود معاملات مسکن را قبول ندارند و معتقدند خلوت شدن دفاتر مشاوران املاک به خاطر مراجعه مردم به اینستاگرام، تلگرام، شبکۀ اجتماعی فیس بوک و … جهت خرید و فروش املاک است.

با اینکه مسکن به دوره پیش رونق خود نزدیک می شود، کارشناسان معتقدند با توجه به عواملی همچون کم کردن مهاجرت، اسکان جمعیت و مازاد ۴.۷ میلیون مسکن خالی و نیمه خالی در کشور، جهش قیمت مسکن بعید به نظر می رسد. حال حسام عقبایی ـ رییس اتحادیه مشاوران املاک ـ اعتقاد است: نیمه دوم امسال آخر دوره رکود مسکن خواهد بود ولی جهش قیمت نخواهیم داشت. آینده نگری من این است که زیاد کردن قیمت مسکن در حد ۱۰ درصد متناسب با قیمت تورم اتفاق بیفتد.

احتمال حفظ اوضاع بازار مسکن در پاییز

واژه های کلیدی: ایران | بازار | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار